zaterdag 14 december 2013

De eetlust is weer wat zorgwekkend


We moeten het eten voor Sijntje altijd wat opleuken maar fijn gesneden, vanwege haar gebit, lamshart gaat er onder normale omstandigheden meestal wel goed in.
Vanmorgen heeft ze iets te weinig gegeten. Haar verblijf had ze ook goed vies gemaakt. Overal diarree :-( De rest van vandaag was haar gedrag best goed. Iets te afwezig maar toen ik haar op schoot zette, sloeg dat bij haar aan en nu zit ze al uren bij me. Als ik even wegloop, zit ze op mijn stoel te wachten.
Het eten lukte vanavond niet en ik heb haar maar 4 spuitjes met een paar cc van het vocht van haar eten gegeven. Ik maak haar eten altijd extra nat vanwege haar vele plassen en na het twee keer 'opleuken' bestond de bouillon uit hart, Whiskas en kittenmelk. Straks maar weer wat anders proberen. Even wat kipfilet met een pietsie rijst en iets uit een blikje Almo o.i.d.
Ondertussen zit de hoofdpersoon van deze blog voor mijn laptop zichzelf te wassen. Gelukkig is ze maar een kleintje en kan ik makkelijk over haar heen kijken.

Toevallig kwam Sijntje heel eventjes in beeld in dit filmpje over onze spelende kittens. Ze ligt bijna altijd op mijn schoot en wanneer ik opsta, kruipt ze op het kussen dat ik wanneer ik languit zit onder mijn benen heb.

De kitens, Maverick met Qwibus en een glimpje van Sijntje op mijn stoel.

De volgende dag:

Het wilde maar niet echt lukken. Om in een acceptabele conditie te komen, moest ze meer eten en drinken dan ik er bij haar in kon krijgen. Ineens herinnerde ik me de medicatie die de dierenarts haar laatst had gegeven om de eetlust op te wekken. Mirtazipine. Van één klein tabletje moest zij een kwart hebben en indien nodig om de drie dagen. Dit middel is een anti-depressiemiddel voor mensen met als bijwerking een toename van de eetlust. Sijntje is wel niet depressief maar die eetlust ontstond bijna binnen een uur. Het gaat nog niet zoals ik het zou wensen maar ze eet stukken beter van de lekkere hapjes die ik voor haar maak. Van fijngesneden lamshart met een lekker geurtje er door heen tot gekookte kipfilet met wat rijst en vooral die kippenbouillon met rijstwater. Vanwege haar darmen doe ik er wel wat Isogel door want anders krijgt ze obstipatie of diarree. Die lekkere geurtjes kunnen varieëren van blikjes Almo, Whiskas tot kittenmelk en Convalesence Diet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten